با حضور معاونان علمی و فناوری رئیس جمهور از چدن سازان به عنوان یکی از 12 غزال دانش بنیان کشور تقدیر شد

دریافت نشان غزال چدن سازان

غـزال جدیدتریـن نشـان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانـی اسـت کـه حـالا از ۱۰ هـزار شـرکت فراتـر رفته‌اند.معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای ارزیابی هدفمندتر دانش‌بنیان‌ها به برخی شرکت‌ها نشان غزال را داده و ازاین‌پس قرار است آن‌ها را به شکل متفاوتی حمایت کند. معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی می‌گوید: ۱۲۱ شرکت در مسیر تبدیل‌شدن به غزال دانش‌بنیان قرار دارند.
حالا در آیین رونمایی از نشان غزال که اوایل مردادماه در تهران برگزار شد، ۱۲ شرکت فناور منتخب با نشان غزال معرفی شدند، رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در مورد ویژگی‌های شرکت‌هایی که نشان غزال گرفته‌اند می‌گوید: غزال دانش‌بنیان باید متوسط رشد سالیانه ۵۰ درصد در پنج سال اخیر داشته باشد. استمرار فروش دانش‌بنیان طی این ۵ سال به میزان حداقل ۳۰ درصد از کل فروش و رشد سالیانه ۲۰ درصد در ایجاد اشتغال، متوسط رشد صادرات سالیانه پنج درصد و ثبت صادرات پنج میلیون دلاری از دیگر شرایط این شرکت‌هاست، و حالا می‌توان گفت ۱.۷ درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط ورود به باشگاه غزال‌های دانش‌بنیان رادارند و البته این مجموعه‌های فناور ۴۹ درصد از سهم فروش کل و همچنین فروش محصولات دانش‌بنیان را به خود اختصاص داده‌اند.

رضا اسدی همچنین می‌گوید: کنون سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد ‌کشور ۲.۸ درصد تولید ناخالص داخلی است و هدف‌گذاری شده است که این میزان به هفت درصد ارتقا پیدا کند و حالا شرکت‌هایی به این باشگاه وارد شدند که فروش کل آن‌ها حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان است و البته حداقل ۲۵ درصد فروش آن‌ها مربوط به تولیدات و خدمات دانش‌بنیان است، حداقل ۲۰۰ نفر نیروی انسانی و یک‌میلیون دلار صادرات دارند.

در این میان اصفهان با بیش از ۵۵۰ شرکت دانش‌بنیان میزبان شرکت‌های بزرگی هم هست که نه‌تنها دانش‌بنیان هستند که از اتفاق به‌صورت عام جزو بزرگان بازار خود هستند، شرکت تولیدی چدن سازان با چند دهه سابقه تولید در این وزن‌کشی توانسته به‌عنوان یکی از غزال‌ها در حوزه فناوری ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته شناخته شود. شرکت تولیدی چدن سازان البته پیش‌تر در بازار به‌عنوان یک شرکت تولیدی معتبر در اصفهان وظیفه ساخت انواع غلتک‌های سبک و سنگین، تولید غلتک به روش ریختگری استاتیک و گریز از مرکز عملیات حرارتی غلتک عملیات حرارتی غلتک‌های پشتیبان، تولید کوکیل و ملحقات، تولید پاتیل‌های سرباره کارخانه‌های فولادی و صنایع معدنی، تولید قطعات سنگین و فوق سنگین چدنی و فولادی(تا وزن ۱۰۰ تن)، ریختگری مداوم شمش‌های مقاطع کوچک را بر عهده دارد.
شرکت تولیدی چدن سازان در حالی به جمع ۱۲ غزال دانش‌بنیان پیوسته در سال مالی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خود، فروشی نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و این میزان را در سال مالی گذشته به نزدیک ۱۲۰۰ میلیارد تومان رساند که آن را ازنظر معیارهای موردنظر باشگاه غزال برای گردش مالی، در میان شرکت‌های برتر قرار می‌دهد.

این شرکت به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و پیشرو در توسعه فناوری‌های نوین صنعت ریخته‌گری برای اولین بار در کشور توانست با بومی‌سازی فناوری ساخت کوره عملیات حرارتی با دقت دما، ضمن ارتقای سطح فناوری موجود در کشور، ظرفیت عملیات حرارتی و کیفیت محصولات خود را بالا ببرد به‌طوری‌که حالا زمینه تولید غلتک‌های مدرن نیز برای این شرکت فراهم‌شده است.

مطالب مرتبط: